Zdrowie i siła

Kategorie

Archiwum

O stronie

kule ortopedyczne służą do poruszania się osobom poszkodowanym z np. Złamaną nogą http://ezielonakawa.pl/ http://niszcztradzik.pl http://orlicz-suchedniow.pl/za-rozmiar-odpowiadaja-geny Marta Dolata-Brandyk stomatolog Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Papierosy, a zdrowie?

Papierosy, a zdrowie? Dwudziesty pierwszy wiek przyniósł nam rozwiązania techniczne, naukowe, ale i pewne użytki. Wśród niech do grup szczególnie popularnej zaliczamy papierosy. Jest to nic innego jak rodzaj używki, po którą sięgają coraz to młodsi ludzie. Przyczyn jest wiele, chcą poczuć się jak dorośli, przynależeć do grupy szkolnej lub po prostu ciekawi efektu, jaki daje papieros. Tym czasem papieros jest bardzo szkodliwy dla naszego zdrowia zawiera silne substancje chemiczne, które najbardziej atakują nasz układ oddechowy. Po kilku latach palenia papierosów możemy zachorować na raka płuc, odmę czy nawet umrzeć. Samo przebywanie nawet w pomieszczeniu zadymionym od papierosów powoduje, że stajemy się biernymi palaczami. Największy negatywny wpływ palenie wywiera na młodych ludzi, ponieważ są to jeszcze organizmy w fazie wzrostu i rozwoju. Jeśli młodzi ludzie będą sięgać po używki mogą mieć poważne problemy z wydolnością płuc czy nawet samopoczuciem. Papieros jest silną używką, która co ważne uzależnia, jeśli zaczniemy od kilku sztuk szybko możemy popaść w rutynę i zwiększyć dawkę do nawet kilku paczek dziennie. Papierosy mają też wpływ na nasz wygląd zewnętrzny. Osoby palące odznaczają się ziemistą cerą oraz bruzdami wokoło ust. Zmarszczki te są spowodowane zaciąganiem i trzymaniem papierosa w ustach. Dym, jaki substancje smoliste wpływają też na uzębienie, poza brzydkim zapachem z jamy ustnej walczymy jeszcze z nalotem na zębach, który jest nie przyjemny.

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Sport to zdrowie

Sport to zdrowie Zapewne wiecie o tym drodzy czytelnicy, że bogate życie sportowe to doskonały sposób na poprawę naszego zdrowia. W tym artykule postaram się przybliżyć wam uprawianie porannego biegania. Wydawać by się mogło, że jest to bardzo męczące i zwykle niewygodne biorąc po uwagę nasze życie zawodowe. Realia naszego systemu są dość brutalne. Zwykle praca odbywa się w trybie kilku zmianowym, a co za tym idzie dość ciężko jest nam wygospodarować kilka godzin czasu wolnego na uprawianie jakiejkolwiek dziedziny sportowej. Bardzo ważne jednak jest, aby dbać o siebie. Proszę każdego z was, aby poświęcić nawet niewiele, może to być zaledwie pół godziny dziennie. Pozwoli nam ten czas na przebycie nawet kilku kilometrowego dystansu. Jest to niebywale wielki zastrzyk energii życiowej dla naszego organizmu. Korzyści płynących z porannego biegania jest bardzo wiele. Organizm pobudzony o wczesnej porze jest zdolny do efektowniejszej pracy w ciągu dnia. Oczywiście nie spodziewajmy się cudów po pierwszym razie, ale zbawienna okazuje się systematyka. Bardzo szybko przekonamy się, że już po kilku dniach nasz organizm przyzwyczai się do wysiłku. Z dnia na dzień zaczniemy nawet odczuwać potrzebę przebiegnięcia nawet krótkiego dystansu, pomoże to nam lepiej się poczuć. Bieganie pozwala pozbyć się również stresu i niepotrzebnego napięcia. Wzmożony wysiłek bardzo szybko przyniesie żądane efekty, cierpliwość pomoże nam znieść trudy tego hobby.

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Zdrowy przedszkolak

Zdrowy przedszkolak Dziecko w wieku przedszkolnym potrzebuje innej diety niż człowiek dorosły, fakt ten podyktowany jest rozwojem malca i wzrostem. Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje przede wszystkim dużej ilości warzyw, owoców, oraz chudego mięsa. Często jednak nasze pociechy buntują się i zamiast zdrowego posiłku wybierają słodycze. Nie powinniśmy na takie zachowanie pozwalać, ponieważ dzieci szybko ucz się złych nawyków żywieniowych i mogą zbyt szybko przybierać na wadze. Jeśli w domu mamy nie jadka powinniśmy zastosować się do kilu wskazówek. Po pierwsze przemycajmy zdrowe jedzenie z fantazją. Jeśli zużyjemy kolorowych warzyw, ułożymy z nich zabawne kształty malec chętniej po nie sięgnie. Małe dzieci jedzą oczami często o tym czy czegoś spróbują decyduje kolor, czy konsystencja. Wszystkie posiłki powinniśmy jadać razem tak, aby malcem widział, że jemy to samo. Kiedy cała rodzina zmieni nawyki żywieniowe wówczas malcowi łatwiej jest się dostosować do panujących norm. Od najmłodszych lat uczmy dziecko kontaktu z zdrowym pokarmem, ponieważ tylko tak dostarczymy mu odpowiedniej dawki witamin i składników mineralnych, tak bardzo potrzebnych do budowy kości oraz mięśni. Pamiętajmy też, aby posiłki serwować o określonych porach, wówczas malec na bieżąco spala kalorie i nie ma obawy przed utyciem. Dobrze, jeśli odstęp między posiłkami ma od trzech do czterech godzin. To, co będzie jadało nasze dziecko zależy przede wszystkim od nauki płynącej od rodzica i dbałości o prawidłowe spożywanie posiłków.

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Zdrowe odżywianie się

Zdrowe odżywianie się Zdrowie jest najcenniejszym darem, kiedy go brakuje nie ważne są pieniądze, dom czy pozycja społeczna. Tylko zdrowy człowiek może w pełni cieszyć się swoim życiem. Aby żyć dobrze i zapewnić organizmowi wszystko, czego potrzebuje powinniśmy pomyśleć o zdrowym odżywianiu się. Polega ono na dostarczeniu do organizmu odpowiedniej dawki witamin, składników mineralnych oraz białka. Tylko wówczas będziemy dobrze funkcjonować i przez długie lata cieszyć się dobrym zdrowiem. Co więc jeść, aby być zdrowym? Na początek zrezygnować z tłustych mięs na rzecz chudego mięsa, ryb nie powinniśmy też nadużywać alkoholu oraz innych używek, ponieważ te wyniszczają nasz organizm. Zamiast słodyczy skosztujmy więcej owoców lub warzyw. W prawidłowym odżywianiu się liczy się też właściwa obróbka cieplna, jaką wykorzystujemy podczas przygotowania posiłku. Zazwyczaj wybieramy smażenie i to w głębokim oleju, jest to katastrofa dla żołądka, serca oraz wątroby. Lepszym pomysłem będzie gotowanie na parze lub w piekarniku. Zwróćmy też uwagę na to ile solimy. Badania pokazują, że przekraczamy dawkę soli nawet kilka razy. Następną rzeczą, którą watro jest zmienić to spożywanie napoi kolorowych, te są bogatym źródłem chemii oraz barwników. Nawet zwykła cola to kilka łyżeczek cukru. Pijać je możemy tylko nabawić się otyłości i problemów trawiennych. Zamiast napoi kolorowych pijmy zwykłą wodę, ta ugasi pragnienie i pozytywnie wpłynie na naszą skórę.

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Owoce

Owoce Dbanie o nasze zdrowie to nie tylko sport czy bezstresowe życie, ale przede wszystkim zdrowie odżywianie się. Jednym z istotnych elementów naszej diety są owoce. Naturalnie w czasach obecnych są one dostępne dla każdego z nas. Spotykamy je niemalże na każdym kroku. Najbardziej powszechnym źródłem, z którego zdobywamy owoce są markety i sklepy. W czasie letnim owoce możemy posiadać na własność, dzięki zasadzeniu na naszych działkach odpowiednich drzew. Owoce to niemalże bomba witaminowa oraz bogate źródło cukrów minerałów i wody. Nie od dziś wiadomo, że owocem możemy zaspokoić nie tylko zapotrzebowanie na witaminy, ale nawet pragnienie. Owoce nadają się świetnie na desery, podwieczorek czy nawet na przekąski między posiłkami. Często bywa tak, że będąc na diecie jesteśmy po prostu głodni zamiast jednak sięgać po słodkości wspaniałym zamiennikiem będą owce. Mogą je spożywać ludzie w każdym wieku, nawet chorzy na cukrzyce, ponieważ duża grupa tych produktów zawiera tylko śladowe ilości cukru zwanego fruktozą. Co jednak z naszym zdrowiem, jak owoce na nie wpływają? Po pierwsze odkwaszają nasz organizm, dzięki czemu cieszymy się dobrym samopoczuciem. Owce korzystnie wpływają też na naszą cerę, jest delikatna i nawilżona. Co ciekawe można je nie tylko konsumować, ale nakładać na naskórek w postaci naturalnego kremu czy maseczki. Owoce są też częstym składnikiem kosmetyków, ponieważ są bogatym źródłem antyoksydantów, które zapobiegają uszkodzeniom w naskórku.

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)