Kategorie

Archiwum

O stronie

http://wiadomoscihandlowe.pl/2016/03/frisco-pl-najtanszym-e-sklepem-spozywczym/ Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Archiwum: Sierpień, 2015

Zdrowa cera

Zdrowa cera Zdrowa cera to marzenie nie jednej z nas. Często jednak geny oraz problemy skórne nie pozwalają się cieszyć życiem. Wolimy się izolować i zamakać w sobie zamiast podjąć walkę z cerą. To, jakie kroki podejmiemy uzależnione będzie od gatunku cery, może być ona trądzikowa, sucha, przetłuszczająca się czy pajęczynową. Na rynku na szczęście dostępne są kosmetyki dla każdego gatunku cery trzeba tylko je właściwie dobrać. Pamiętajmy też, że często nasze problemy skórne swoje źródło mają w niewłaściwej pielęgnacji skóry. Już na etapie wykonywania higieny popełniamy sporo błędów. Po myciu wodą skóra bardzo spina się należy ją wówczas po kremować, aby nie ulegała przesuszeniu. Tym czasem zapominamy o tym, lub stosujemy zły krem. Pamiętajmy, że inny krem trzeba zastosować na dzień inny na noc. Polki tym czasem mają jeden krem na wszystkie pory dnia. Krem na noc rożni się od tego na dzień swoim składem i działaniem, ma za zadnie nie tylko nawilżać, ale odbudowywać ubytki powstałe podczas całego dnia. Kolejnym aspektem jest makijaż, jeśli się malujemy pamiętajmy o dokładnym demakijażu. Jeśli na skórze zostają ślady stosowanej chemii szybko wysusza się i niszczy. Z czasem możemy zauważyć też większą liczbę zmarszczek, które nie wyglądają estetycznie. Makijaż ten musi być delikatny, aby skóra mogła oddychać. Jeśli będzie grubo nałożony możemy liczyć na powstawanie wielu wyprysków i niedoskonałości skórnych.

Odżywianie się szybkimi daniami

Odżywianie się szybkimi daniami Żyjemy w czasach gdzie liczy się dla nas czas. Wszystko najchętniej chcielibyśmy, aby wykonywały za nas maszyny inni ludzie, to samo dotyczy jedzenia. Dziś mało, kto gotuje obiady czy inne posiłki w domu, mamy na to zbyt mało czasu. Zamiast pożywnego posiłku wybieramy raczej szybkie danie na wynos, które możemy kupić w każdym barze. Naturalnie posiłek taki jest smaczny, ale czy ktoś z nas zastanawiał się bliżej jak został wykonany. Posiłki takie bazują przede wszystkim na czystej chemii oraz licznych utrwalaczach. W rezultacie nie jemy zdrowo tylko kalorycznie. Najlepiej problem taki widać na przykładzie naszych zachodnich sąsiadów. W Ameryce, co druga osoba ma problemy z nadwagą jest to spowodowane nadmiernym spożywaniem tłustawych potraw, oraz bardzo małą aktywnością fizyczną. W Polsce objadamy się posiłkami na wynos, ponieważ jest to dla nas wygoda nie tracimy czasu w domu. Żyjemy w czasach jak najbardziej rosnącego konsumpcjonizmu, oznacza to, że lubimy żyć szybko i wygodnie. Bary, które mieszczą się na każdej ulicy nie ułatwiają nam sprawy, zachęcani pięknymi zapachami nie przechodzimy obok nich obojętnie. Taki sposób odżywiania się niesie wiele złego, po pierwsze możemy mieć problemy z rosnącym cholesterolem, nadwagą czy nawet trawieniem. Osoby, które latami żyją na kuchni barowej skarżą się później na problemy z krążeniem oraz złym samopoczuciem. Dania na szybko są najgorszym rozwiązaniem, ponieważ negatywnie wpływają na nasze zdrowie.

Odżywianie kobiety w ciąży

Odżywianie kobiety w ciąży Ciąża jest wspaniałym czasem, kiedy przygotowujemy się do roli matki. W tym okresie musimy zmienić całe nasze dotychczasowe życie. Powinniśmy zadbać o siebie, ponieważ wszystko, co jemy, co robimy odbija się na naszym dziecku. W okresie ciąży wiele kobiet ma problem z notorycznym podjadaniem. Obżarstwo tłumaczymy jedzeniem za dwojga tym czasem takie postępowanie prowadzi tylko do nadwagi i wielu kalorii, jakie trudno jest spalić. Przyszła mama powinna przede wszystkim zadbać o zdrowe odżywianie. Płód w początkowych czterech miesiącach rozwija się pod kątem kształtowania narządów wewnętrznych, dlatego potrzebuje dużej ilości białka, minerałów, oraz witamin. Znajdziemy je przede wszystkim w warzywach, owocach oraz chudym mięsie. Musimy też pamiętać, aby jadać o określonych godzinach, dobrze jest stosować stałe pory na posiłki oraz zmniejszyć ich ilość. Posiłek musi być jak najbardziej pełnowartościowy, jeśli po nim dokucza nam głód możemy zastosować małą przekąsek. Pamiętajmy jednak, aby nie chwytać po słodycze tylko warzywa lub owoce, te zaspokoją głód a jednocześnie nie przyczynią się do nadwagi. Odżywiając się musimy mieć na względzie nie tylko nasz stan zdrowia, ale i malca. Dobrze jest zdrowo jeść, aby dostarczać dziecku dużej porcji witamin. Kiedy malec posiada dużo minerałów oraz białka szybko się rozwija i rośnie w łonie matki. Kiedy miną pierwsze cztery miesiące możemy pomyśleć o bardziej sytych potrawach, ponieważ wówczas malec przybiera na wadze najwięcej.

Dieta dla niemowlaka

Dieta dla niemowlaka Kiedy na świat przygrodzi potomek jesteśmy bardzo szczęśliwi. W tym okresie tuż po porodzie jest on w całości uzależniony tylko od nas i naszej opieki. Podstawą diety takiego malca jest mleko matki, stan ten jednak nie będzie trwał ciągle, kiedy maluszek osiągnie okres czterech miesięcy powinniśmy urozmaicić mu pożywienie. Po woli wprowadzamy mu inne posiłku, aby nauczył się smaków i dostał porcje niezbędnych witamin i składników mineralnych. Pierwszymi posiłkami będą na pewno te zawierające warzywa, skupmy się tutaj na marchewce, ziemniaku czy pietruszce, ponieważ te warzywa nie uczulają malca. Wszystkie posiłki musza mieć określoną konsystencje, ponieważ malec nie potrafi dobrze połykać. Kolejnym krokiem w diecie malca będzie wprowadzenie mięsa i owoce. Z tym i ostatnimi musimy uważać, ponieważ owce często uczulają, są też dobrym źródłem cukrów prostych. Dieta już w tak wczesnym czasie jest bardzo ważnym, aspektem. Dzięki dobrym nawykom żywieniowym uczymy dziecka jak się odżywiać i dbamy o jego rozwój. Najgorszą sytuacją jest kaidy dieta jest jednostronna, monotonna wówczas malec może mieć spowolniony rozwój i stawiać opór przed jedzeniem nowym produktów. Co ważne wszelkie pokarmy, jakie podajemy maluszkowi należy podawać w pewnym odstępie czasu tak by wychwycić, na które pokarmy dziecko jest ewentualnie uczulone. Jeśli wychwycimy jakiejś reakcje skórne wówczas pokarm należy odłożyć i spróbować kolejnej dawki za kilka tygodni.

Dlaczego coraz częściej chorujemy?

Dlaczego coraz częściej chorujemy? Co sprawia, że nasz stan zdrowia pozostawia często wiele do życzenia i jak temu zapobiegać? Choroby dotykają nas coraz częściej. W ogromnej mierze są to choroby cywilizacyjne lub choroby wynikające po prostu ze złego trybu życia czy odżywiania się. Co powoduje, że tak często padamy ofiarami najróżniejszych schorzeń i tak często one do nas wracają? Powodów jest wiele. Wystarczy przejrzeć portale internetowe, by wielokrotnie natknąć się na ostrzeżenia naukowców przed złym trybem życia. Jemy zbyt dużo, zbyt tłusto i ogóle niezbyt zdrowo. To jeden z powodów. Pożywienie, którym karmimy się każdego dnia to często wysoko przetworzone produkty gotowe do zjedzenia. Zwłaszcza jeśli jesteśmy w młodym wieku – wydaje się nam wówczas, że jesteśmy nieśmiertelni i przestajemy zwracać uwagę na to, co jemy – myślimy bowiem, że mamy lepsze zdrowie niż reszta ludzi. Tak jednak często nie jest. Złe mamy też często nawyki żywieniowe – zbyt często jemy potrawy smażone, w ogóle jemy zbyt kaloryczne posiłki. Korzystamy też za często z soli, którą można przecież zastępować zdrowymi przyprawami jak bazylia, oregano, papryka czy curry. Niestety, zbyt rzadko też zwracamy uwagę na to, by korzystać ze świeżego powietrza i uprawiać jakąś formę sportu, lub po prostu się poruszać. Choć powinno być to czymś tak normalnym jak oddychanie – często zapominamy o tym w ogóle. Przez to też narzekamy potem na bóle pleców wywołane zbyt długim siedzeniem przy komputerze, bóle głowy wywołane blaskiem ekranu monitora lub telewizora, oraz na wiele innych przypadłości. A wystarczy przecież tylko zacząć się nieco ruszać. Zacząć uprawiać sport, który sprawia nam frajdę. Chociażby jazda na rowerze. Coraz więcej mamy w miastach ścieżek rowerowych, oraz tras poza miastem, dzięki którym możemy na rowerze jeździć przez parki, lasy i wiele innych ciekawych terenów. Warto zwrócić uwagę na to, jakie rozwiązania funduje nam nasze miasto czy gmina. Często nie zwracamy nawet uwagi na to, jak wiele czynności można wykonywać w naszej okolicy, by utrzymać sprawność fizyczną. A uprawianie sportu to nie tylko utrzymywanie wysokiej sprawności fizycznej, ale i pozostawanie w dobrym humorze. Sport sprawia bowiem, że nasz organizm wydziela endorfiny, które poprawiają nasze samopoczucie!