Kategorie

Archiwum

O stronie

pranie dywanów mokotów proviron http://independent.org.pl/sklepy-w-internecie-zakupy-przyszlosci/ Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Archiwum: Wrzesień, 2015

Otyłość, a nasze zdrowie?

Otyłość, a nasze zdrowie? Aby żyć musimy spożywać posiłki, ważne jest jednak to, co jemy i w jakich odstępach czasowych. Istniej duża grupa ludzi, która ze spożywaniem pokarmu ma bardzo duże problemy są nimi ludzie otyli. Otyłością będziemy nazywali sytuacje, w której spożywamy zbyt wiele i w następstwie mamy zbyt wysoki poziom BMI. System ten przyjmuje obliczenie, w którym porównuje się masę z naszymi kilogramami, szybko można dokładnie wyliczyć czy nasza waga jest właściwą, zbyt niską czy za wysoką. Otyłość stała się ostatnio wielkim problem społeczeństwa, chorują na nią ludzie w każdym wieku. Największa liczba ludzi otyłych występuje jednak w Ameryce. Przyjrzyjmy się, zatem co jest powodem wciąż rosnącej otyłości. Pierwszym powodem są predyspozycje genetyczne, jeśli dostaliśmy w spadku takie, a nie inne geny trudno będzie walczyć z otyłością. Kolejny powód to złe odżywianie się. W naszej diecie brakuje owoców i warzyw za to przyjmujemy w nadmiarze słodycze, napoje kolorowe czy dania na wynos. Otyłość poza tym, że nie wygląda dobrze bardzo utrudnia nam życie. Z powodu tuszy szybko się męczymy nie uprawiamy sportu czujemy się wyobcowani, ponieważ wszyscy nas krytykują. Otyłość jest też źródłem wielu ciężkich chorób takich jak zawał, choroby nad tętnicze czy problemy z trawieniem. Otyłość może prowadzić nawet do śmierci, ponieważ nasze serce nie jest w stanie pracować na tak wysokich obrotach. Koniecznością jest tutaj dieta, oraz leczenie szpitalne.

Solarium, a zdrowie?

Solarium, a zdrowie? Każdemu z nas zależy na pięknej opalonej skórze. Kanon taki lansują modeliki, znani celebryci. W pogoni za piękną opalenizną możemy zrobić wiele, często nie mamy czasu na opalanie naturalne, więc wybieramy łatwiejszą opcje opalania w solarium. Tutaj pod wpływem działania mocnych lamp nasza skóra jest odpowiednio nagrzewana i uzyskujemy efekt opalenizny. Często solarium wybieramy też dla wygody, ponieważ możemy równomiernie opalić całe ciało w kilkanaście minut, a nie leżakować na słońcu kilka dni w upale. Opalenizna po solarium utrzymuje się kilka tygodni, trzeba wielu sesji, aby osiągnąć efekt mocno opalonej sylwetki. Czy jednak jest to zdrowe dla naszego ciała? Nie koniecznie, badania naukowe dowiodły, że nadmierne opalanie w solarium może przyczyniać się do wielu chorób skórnych w tym nawet raka skóry. Pamiętajmy, że działamy na naskórek silnym promieniowaniem, a skóra nie jest w stanie zasymilować tak dużej dawki promieniowania. Kolejną wadą są częste oparzenia skórne. Często chcemy efekt uzyskać od ręki, więc wydłużamy pobyt w solarium. Następstwem takiego zachowania jest czerwona skóra, która bardzo piecze. Jeśli już decydujemy się na tego typu opalanie róbmy to z głową, czyli pamiętajmy, aby sesje były krótkie, po każdym opalaniu stosujmy balsamy, aby nawilżyć i zregenerować wysuszony naskórek tylko tak właściwie o niego zadbamy. Kiedy jest to możliwe wybierajmy opcje samoopalaczy lub utrwalaczy opalenizny, aby kontakt z solarium był ograniczony.

Nawyki żywieniowe nastolatek

Nawyki żywieniowe nastolatek Okres dorastania jest bardzo trudny nie tylko dla młodzieży, ale i całych ich rodzin. Pojawia się pierwszy bunt przeciwko całemu światu, często do młodego człowieka bardzo trudno jest trafić z przesłaniem. Jeśli chodzi o odżywianie się nastolatkowie wcale nie zwracają na nie uwagi, najchętniej jedliby tylko gotowe dania lub przeciwnie głodzili się. Jeśli chodzi o dorastających chłopców, ci zazwyczaj jedzą ze smakiem, wszystko i w dużej ilości. Inaczej jest, kiedy chodzi o dorastające kobiety. Te nie myślą o swoim zdrowiu tylko niewłaściwie podchodzą do tematu odżywiania się. Najczęściej dziewczyny takie albo spożywają mniejszą ilość posiłków, albo przechodzą na dietę lub po prostu się głodzą. Dziewczyny bardzo krytycznie podchodzą do swojego wyglądu i chcą nadążyć za kanonem piękna, który często znajduje się poza zasięgiem. Sugerowany wygląd przez czołówkę światowych modelek jest wysoce wyidealizowany. Kreują go nie tylko same modelki, ale w głównej mierze środki masowego przekazu jak gazety i telewizja. Nawyki żywieniowe dostosowuje się do chęci posiadania odpowiedniego ciała. Jednak warto pamiętać, że bezsensowne głodzenie się jest zupełnie bezcelowe. Bez utrzymywania odpowiedniej diety, wspartej poprzez zestaw odpowiednich ćwiczeń nie uda nam się niczego osiągnąć. Częste błędy młodości wśród nastolatek procentują bardzo poważnymi powikłaniami w latach późniejszych, dlatego właśnie warto dbać o poprawne nawyki żywieniowe.

Żywność Eko

Żywność Eko Dzisiejsze czasy skłaniają wielu ludzi do przemyśleń na temat własnego sposobu odżywiania się. Media oraz filmy prześcigają się w sloganach na temat zdrowej żywności dąży się do tego, aby społeczeństwo było wyedukowane na temat właściwego odżywania się i przede wszystkim zdrowsze. Naukowcy alarmują, że dużym problem są ludzie otyli, ich odsetek jest ogromny. Otyłość prowadzić może nawet do śmierci. Aby przeciwdziała złemu odżywianiu się wielu ludzi decyduje się na wzbogacenie swojej diety w Eko żywność. Co jednak będzie się kryło pod tym pojęciem? Oczywiście wszelkie produkty warzywa i owoce, które wyhodowano na specjalnych farmach bez zastosowania środków chemicznych. Są to uprawy w stu procentach zdrowe i bezpieczne. Na rynku również nie brakuje takich produktów, nie bądźmy jednak łatwowierni produkty Eko muszą być właściwie oznakowane. Produkty Eko są nieco droższe niż te wychodowane sztucznie, ale ich smak oraz skład chemiczny zasadniczo rożni się od tych sklepowych. Zapotrzebowanie na żywność Eko wciąż rośnie podyktowane jest to wciąż rosnącymi potrzebami rynkowymi. Ludzie zdają sobie sprawę z tego jak cenne dla zdrowia jest prawidłowe odżywianie się, więc są gotowi zapłacić więcej byle mieć pewność, że jedzą zdrowo. Eko żywność możemy wyhodować nawet we własnych warunkach musimy jednak nastawić się na naturalna hodowlę i nie wspomagać się nawozami czy pestycydami. Eko żywność to dobry pomysł, jeśli zależy nam na zdrowiu i dobrym samopoczuciu.

Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska Dbać o nasze zdrowie możemy na różne sposoby, jednym z najlepszych jest właściwe odżywanie. W tej kwestii powinniśmy barć przykład Greków, kuchni francuskiej czy włoskiej gdzie królują warzywa oraz owoce morza. Dieta jak najbardziej odpiera się na zdrowym odżywianiu. W tym stylu żywienia nie brakuje oprócz warzyw i owoców morza również mięsa pamiętajmy jednak, że zasadniczo rożni się do tego spożywanego w Polsce. Nasza kuchnia jest dość tłusta. W diecie śródziemnomorskiej królują zdrowe i chude mięsa ryb, skorupiaków, są one przede wszystkim bogatym źródełek białka dla naszego organizmu. Dieta śródziemnomorska jest tak bardzo zlecana prze dietetyków, ponieważ jest bogatym źródłem białka, minerałów oraz licznych witamin. Co ważne produkty z takiej diety możemy spożywać w dowolnej ilości, ponieważ nie są wysoko kalorycznymi i szybko ulegają spalaniu w naszym organizmie. W rezultacie nawet duże ilości takiego pokarmu nie powodują nadwagi czy otyłości. Dieta śródziemnomorska polecana jest dla ludzi w każdym wieku. Tak na prawdę nawet nie musimy obawiać się, że produkty są trudno dostępne, na rynku dziś możemy kupić wszystkie składniki kuchni śródziemnomorskiej. Dzięki takiemu odżywianiu się na pewno poprawimy stan naszego zdrowia, ale przede wszystkim nasze samopoczucie. Dietę taką proponuję często nawet dietetycy, ponieważ produkty i dania są proste do przygotowania a do tego bardzo smaczne i zdrowe.