Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Dieta bez mięsa

Dieta bez mięsa Mięso jest podstawowym produktem, na którym wykonujemy zupy, sporządzamy dania głównie. Polacy dziennie zjadają kilka kilogramów mięsa nie tylko w porze obiadu, ale i samej kolacji, wówczas na stole królują kanapki z wędlinami czy modne parowki. Jest jednak grupa ludzi, która mięsa nie używa do pokarmu, nazywani są oni wegetariankami. Grupa taka w swoich posiłkach bazuje przede wszystkim na owocach oraz warzywach. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że muszą być bardzo zdrowi, unikają przecież tłustego mięsa zjadają bogate w witaminy warzywa i owoce, czy jest tak? Niestety nie do końca. Kiedy przestawimy się na jedną grupę pokarmów w naszym organizmie zaczyna brakować innych cennych składników i w rezultacie powstają niedobory. Najgorzej sytuacja przedstawia się u radykalny wegetarian, którzy do posiłków nie dopuszczają nawet nabiału w postaci ryżu, mięsa ryb. Pomimo tego, że dobrze wyglądają mogą zachorować na poważne choroby. Występuje tutaj przede wszystkim problem z brakiem białka, podstawowego budulca kości. Odbija się to też na naszych zębach, włosach, czy paznokciach. Brak wapnia i białka jest szczególnie szkodliwy dla dziecka, ponieważ te są w fazie wzrostu i rozwoju organizmu. Dieta wegetarianka jest na pewno zdrowa, ponieważ nie ma w niej miejsca na tłuste mięso, w każdym jednak wypadku trzeba być ostrożnym, aby nie popaść w kłopoty i nie osłabić dodatkowo swojego organizmu. Warzywa i owoce mogą być cennym źródłem witamin ważne, aby nie jedynym.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes