Kategorie

Archiwum

O stronie

ekofun.pl http://ekodietetyk.pl/ profesjonalny dietetyk warszawa Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Kategoria: Dieta i żywność

Zdrowy przedszkolak

Zdrowy przedszkolak Dziecko w wieku przedszkolnym potrzebuje innej diety niż człowiek dorosły, fakt ten podyktowany jest rozwojem malca i wzrostem. Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje przede wszystkim dużej ilości warzyw, owoców, oraz chudego mięsa. Często jednak nasze pociechy buntują się i zamiast zdrowego posiłku wybierają słodycze. Nie powinniśmy na takie zachowanie pozwalać, ponieważ dzieci szybko ucz się złych nawyków żywieniowych i mogą zbyt szybko przybierać na wadze. Jeśli w domu mamy nie jadka powinniśmy zastosować się do kilu wskazówek. Po pierwsze przemycajmy zdrowe jedzenie z fantazją. Jeśli zużyjemy kolorowych warzyw, ułożymy z nich zabawne kształty malec chętniej po nie sięgnie. Małe dzieci jedzą oczami często o tym czy czegoś spróbują decyduje kolor, czy konsystencja. Wszystkie posiłki powinniśmy jadać razem tak, aby malcem widział, że jemy to samo. Kiedy cała rodzina zmieni nawyki żywieniowe wówczas malcowi łatwiej jest się dostosować do panujących norm. Od najmłodszych lat uczmy dziecko kontaktu z zdrowym pokarmem, ponieważ tylko tak dostarczymy mu odpowiedniej dawki witamin i składników mineralnych, tak bardzo potrzebnych do budowy kości oraz mięśni. Pamiętajmy też, aby posiłki serwować o określonych porach, wówczas malec na bieżąco spala kalorie i nie ma obawy przed utyciem. Dobrze, jeśli odstęp między posiłkami ma od trzech do czterech godzin. To, co będzie jadało nasze dziecko zależy przede wszystkim od nauki płynącej od rodzica i dbałości o prawidłowe spożywanie posiłków.

Zdrowe odżywianie się

Zdrowe odżywianie się Zdrowie jest najcenniejszym darem, kiedy go brakuje nie ważne są pieniądze, dom czy pozycja społeczna. Tylko zdrowy człowiek może w pełni cieszyć się swoim życiem. Aby żyć dobrze i zapewnić organizmowi wszystko, czego potrzebuje powinniśmy pomyśleć o zdrowym odżywianiu się. Polega ono na dostarczeniu do organizmu odpowiedniej dawki witamin, składników mineralnych oraz białka. Tylko wówczas będziemy dobrze funkcjonować i przez długie lata cieszyć się dobrym zdrowiem. Co więc jeść, aby być zdrowym? Na początek zrezygnować z tłustych mięs na rzecz chudego mięsa, ryb nie powinniśmy też nadużywać alkoholu oraz innych używek, ponieważ te wyniszczają nasz organizm. Zamiast słodyczy skosztujmy więcej owoców lub warzyw. W prawidłowym odżywianiu się liczy się też właściwa obróbka cieplna, jaką wykorzystujemy podczas przygotowania posiłku. Zazwyczaj wybieramy smażenie i to w głębokim oleju, jest to katastrofa dla żołądka, serca oraz wątroby. Lepszym pomysłem będzie gotowanie na parze lub w piekarniku. Zwróćmy też uwagę na to ile solimy. Badania pokazują, że przekraczamy dawkę soli nawet kilka razy. Następną rzeczą, którą watro jest zmienić to spożywanie napoi kolorowych, te są bogatym źródłem chemii oraz barwników. Nawet zwykła cola to kilka łyżeczek cukru. Pijać je możemy tylko nabawić się otyłości i problemów trawiennych. Zamiast napoi kolorowych pijmy zwykłą wodę, ta ugasi pragnienie i pozytywnie wpłynie na naszą skórę.

Owoce

Owoce Dbanie o nasze zdrowie to nie tylko sport czy bezstresowe życie, ale przede wszystkim zdrowie odżywianie się. Jednym z istotnych elementów naszej diety są owoce. Naturalnie w czasach obecnych są one dostępne dla każdego z nas. Spotykamy je niemalże na każdym kroku. Najbardziej powszechnym źródłem, z którego zdobywamy owoce są markety i sklepy. W czasie letnim owoce możemy posiadać na własność, dzięki zasadzeniu na naszych działkach odpowiednich drzew. Owoce to niemalże bomba witaminowa oraz bogate źródło cukrów minerałów i wody. Nie od dziś wiadomo, że owocem możemy zaspokoić nie tylko zapotrzebowanie na witaminy, ale nawet pragnienie. Owoce nadają się świetnie na desery, podwieczorek czy nawet na przekąski między posiłkami. Często bywa tak, że będąc na diecie jesteśmy po prostu głodni zamiast jednak sięgać po słodkości wspaniałym zamiennikiem będą owce. Mogą je spożywać ludzie w każdym wieku, nawet chorzy na cukrzyce, ponieważ duża grupa tych produktów zawiera tylko śladowe ilości cukru zwanego fruktozą. Co jednak z naszym zdrowiem, jak owoce na nie wpływają? Po pierwsze odkwaszają nasz organizm, dzięki czemu cieszymy się dobrym samopoczuciem. Owce korzystnie wpływają też na naszą cerę, jest delikatna i nawilżona. Co ciekawe można je nie tylko konsumować, ale nakładać na naskórek w postaci naturalnego kremu czy maseczki. Owoce są też częstym składnikiem kosmetyków, ponieważ są bogatym źródłem antyoksydantów, które zapobiegają uszkodzeniom w naskórku.

Jak przeciwdziałać otyłości?

Jak przeciwdziałać otyłości? Otyłość stała się bardzo trudnym problemem społecznym, dziś nagłaśniają ją wszystkie media, ponieważ coraz więcej ludzi ma problem z nadwagą. Na początku poszukajmy źródeł takie stanu rzeczy. Nadwaga może być wywołana czynnikami genetycznymi, innym powodem jest ciągłe podjadanie czy brak ruchu. Ludzie jedzą zbyt wiele i spalają zbyt mało kalorii w rezultacie tłuszczyk osadza się na wszystkich fragmentach naszego ciała, a później nawet na narządach wewnętrznych. Otyłość nie tylko wpływa na naszą figurę, która szybko się zaokrągla, ale i na stan zdrowia. Możemy zachorować na cukrzyce, niewydolność wątroby, zaćmę oraz wiele innych chorób, które nieleczone prowadzą nawet do śmierci. Największy odsetek ludzi otyłych znajduje się w Ameryce, Polska, jeśli chodzi o ten problem nie jest w czołówce jednak liczba ludzi otyłych wciąż rośnie. Jest kilka sposobów na walkę z otyłością, na początku musimy zdać sobie sprawę z faktu, że mamy poważny problem. Następnym krokiem będzie wizyta u dietetyka, który opracuje nasz system żywienia. Chodzi o to, aby zacząć jadać mniej, zdrowo i o określonej porze. Naturalnie wszystko trzeba połączyć z aktywnością fizyczną. Pomimo, że początkowo wydaje się to być nam nie wykonalne z czasem nawet proste cieczenia staną się przyjemnością. Z otyłością trzeba walczyć już od najmłodszych lat, aby korygować niewłaściwe sposoby odżywiania, tylko tak nauczymy najmłodszych właściwego odżywiania się i frajdy z zabawy ruchowej.

Jedzenie, a nasze dobre samopoczucie

Jedzenie, a nasze dobre samopoczucie To, co jemy bezpośrednio wpływa nie tylko na nasz wygląd, ale prace naszego organizmu. Jeśli przez całe życie odżywiamy się właściwie, czyli zdrowo nie powinniśmy się martwić wieloma schorzeniami ludzi w podeszłym wieku. Wielu z nas słyszy slogany -jedz zdrowo, czym jednak jest to zdrowe jedzenie? W racjonalnym odżywianiu się chodzi przede wszystkim o to, aby jadać wszystko, ale w określonych porcjach. Tym czasem nawet, kiedy czujmy się najedzeni dobieramy dokładki, ponieważ lubimy ucztować. Drugim często popełniamy błędem jest jedzenie tylko określonego zakresu pożywienia. Wielu z nas jada tylko nabiał, inni przestawiają się na warzywa sądząc, że to zdrowa kuchnia tym czasem organizm potrzebuje różnorodności. Kiedy jemy tylko określony gatunek jedzenia powstają liczne niedobory. I pomimo zjadania dużej ilości warzyw możemy mieć niedobór białka potrzebnego do budowy kości, mięśni w rezultacie grożą nam poważne choroby. To, że mamy niedobór jakiegoś składnika od razu sygnalizuje nam nasze ciało, mogą pojawić się na skórze lub paznokciach liczne przebarwienia, włosy oraz paznokcie są słabsze. Kiedy tylko zauważymy niepokojące nas zmiany powinniśmy natychmiast udać się do lekarza dietetyka, który ustali program żywieniowy dla naszej osoby. Pamiętajmy, że o zdrowie trzeba dbać o najmłodszych lat wówczas też kształtują się nasze nawyki żywieniowe. Jedzenie ma ogromny wpływ na nasz stan zdrowia musimy, więc odżywiać się racjonalnie i różnorodnie, aby organizmowi nie brakowało żadnych minerałów.