Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska Dbać o nasze zdrowie możemy na różne sposoby, jednym z najlepszych jest właściwe odżywanie. W tej kwestii powinniśmy barć przykład Greków, kuchni francuskiej czy włoskiej gdzie królują warzywa oraz owoce morza. Dieta jak najbardziej odpiera się na zdrowym odżywianiu. W tym stylu żywienia nie brakuje oprócz warzyw i owoców morza również mięsa pamiętajmy jednak, że zasadniczo rożni się do tego spożywanego w Polsce. Nasza kuchnia jest dość tłusta. W diecie śródziemnomorskiej królują zdrowe i chude mięsa ryb, skorupiaków, są one przede wszystkim bogatym źródełek białka dla naszego organizmu. Dieta śródziemnomorska jest tak bardzo zlecana prze dietetyków, ponieważ jest bogatym źródłem białka, minerałów oraz licznych witamin. Co ważne produkty z takiej diety możemy spożywać w dowolnej ilości, ponieważ nie są wysoko kalorycznymi i szybko ulegają spalaniu w naszym organizmie. W rezultacie nawet duże ilości takiego pokarmu nie powodują nadwagi czy otyłości. Dieta śródziemnomorska polecana jest dla ludzi w każdym wieku. Tak na prawdę nawet nie musimy obawiać się, że produkty są trudno dostępne, na rynku dziś możemy kupić wszystkie składniki kuchni śródziemnomorskiej. Dzięki takiemu odżywianiu się na pewno poprawimy stan naszego zdrowia, ale przede wszystkim nasze samopoczucie. Dietę taką proponuję często nawet dietetycy, ponieważ produkty i dania są proste do przygotowania a do tego bardzo smaczne i zdrowe.

Dieta

Dieta Każdy z nas zna to słowo jednak do końca nie wszyscy wiemy, co kryje się pod tym pojęciem. Dietą będziemy nazywali sposób odżywiania się. W diecie chodzi o to przede wszystkim, aby dostarczyć naszemu organizmowi wszelkich składników mineralnych oraz witamin niezbędnych do pracy organizmu. Zazwyczaj jednak decydujemy się na dietę, kiedy jesteśmy chorzy lub wymusi na nas to otoczenie. Na dietę przechodzą przede wszystkim młode kobiet pragnące zmniejszyć swoja wagę i być podobnymi do modelek lansowanych w telewizji. Dieta dotyczy również ludzi z nadwagą, którzy posiadają zbyt wiele tkanki tłuszczowej lub po prostu ludzi chorych. Często dieta może poprawić nasz styl życia o sto osiemdziesiąt stopni. Właściwie odżywiając się czujmy się lżej, bardziej aktywni więcej nam się chce. Dieta nie jest jednak niczym prostym musimy w tej kwestii zdać się na pomoc specjalisty, czyli dietetyka, który dopasuje program żywieniowy do naszych potrzeb. Zazwyczaj słowo dieta nie kojarzy nam się z niczym dobrym, myślimy o głodówce i spożywaniu niesmacznych posiłków tym czasem chodzi przede wszystkim o wielkość naszych porcji i ich częstotliwość. Osoby na diecie musza jadać mniej i o stałych porach, dzięki czemu wyeliminują poczucie głodu. Diet jest bardzo wiele jedne bazują na warzywach inne na owocach, niektóre nawet na wodzie. Decydując się na dietę nie mylmy ją z głodówką tylko odżywiajmy się racjonalnie dla naszego zdrowia.

Dieta dla niemowlaka

Dieta dla niemowlaka Kiedy na świat przygrodzi potomek jesteśmy bardzo szczęśliwi. W tym okresie tuż po porodzie jest on w całości uzależniony tylko od nas i naszej opieki. Podstawą diety takiego malca jest mleko matki, stan ten jednak nie będzie trwał ciągle, kiedy maluszek osiągnie okres czterech miesięcy powinniśmy urozmaicić mu pożywienie. Po woli wprowadzamy mu inne posiłku, aby nauczył się smaków i dostał porcje niezbędnych witamin i składników mineralnych. Pierwszymi posiłkami będą na pewno te zawierające warzywa, skupmy się tutaj na marchewce, ziemniaku czy pietruszce, ponieważ te warzywa nie uczulają malca. Wszystkie posiłki musza mieć określoną konsystencje, ponieważ malec nie potrafi dobrze połykać. Kolejnym krokiem w diecie malca będzie wprowadzenie mięsa i owoce. Z tym i ostatnimi musimy uważać, ponieważ owce często uczulają, są też dobrym źródłem cukrów prostych. Dieta już w tak wczesnym czasie jest bardzo ważnym, aspektem. Dzięki dobrym nawykom żywieniowym uczymy dziecka jak się odżywiać i dbamy o jego rozwój. Najgorszą sytuacją jest kaidy dieta jest jednostronna, monotonna wówczas malec może mieć spowolniony rozwój i stawiać opór przed jedzeniem nowym produktów. Co ważne wszelkie pokarmy, jakie podajemy maluszkowi należy podawać w pewnym odstępie czasu tak by wychwycić, na które pokarmy dziecko jest ewentualnie uczulone. Jeśli wychwycimy jakiejś reakcje skórne wówczas pokarm należy odłożyć i spróbować kolejnej dawki za kilka tygodni.

Dlaczego coraz częściej chorujemy?

Dlaczego coraz częściej chorujemy? Co sprawia, że nasz stan zdrowia pozostawia często wiele do życzenia i jak temu zapobiegać? Choroby dotykają nas coraz częściej. W ogromnej mierze są to choroby cywilizacyjne lub choroby wynikające po prostu ze złego trybu życia czy odżywiania się. Co powoduje, że tak często padamy ofiarami najróżniejszych schorzeń i tak często one do nas wracają? Powodów jest wiele. Wystarczy przejrzeć portale internetowe, by wielokrotnie natknąć się na ostrzeżenia naukowców przed złym trybem życia. Jemy zbyt dużo, zbyt tłusto i ogóle niezbyt zdrowo. To jeden z powodów. Pożywienie, którym karmimy się każdego dnia to często wysoko przetworzone produkty gotowe do zjedzenia. Zwłaszcza jeśli jesteśmy w młodym wieku – wydaje się nam wówczas, że jesteśmy nieśmiertelni i przestajemy zwracać uwagę na to, co jemy – myślimy bowiem, że mamy lepsze zdrowie niż reszta ludzi. Tak jednak często nie jest. Złe mamy też często nawyki żywieniowe – zbyt często jemy potrawy smażone, w ogóle jemy zbyt kaloryczne posiłki. Korzystamy też za często z soli, którą można przecież zastępować zdrowymi przyprawami jak bazylia, oregano, papryka czy curry. Niestety, zbyt rzadko też zwracamy uwagę na to, by korzystać ze świeżego powietrza i uprawiać jakąś formę sportu, lub po prostu się poruszać. Choć powinno być to czymś tak normalnym jak oddychanie – często zapominamy o tym w ogóle. Przez to też narzekamy potem na bóle pleców wywołane zbyt długim siedzeniem przy komputerze, bóle głowy wywołane blaskiem ekranu monitora lub telewizora, oraz na wiele innych przypadłości. A wystarczy przecież tylko zacząć się nieco ruszać. Zacząć uprawiać sport, który sprawia nam frajdę. Chociażby jazda na rowerze. Coraz więcej mamy w miastach ścieżek rowerowych, oraz tras poza miastem, dzięki którym możemy na rowerze jeździć przez parki, lasy i wiele innych ciekawych terenów. Warto zwrócić uwagę na to, jakie rozwiązania funduje nam nasze miasto czy gmina. Często nie zwracamy nawet uwagi na to, jak wiele czynności można wykonywać w naszej okolicy, by utrzymać sprawność fizyczną. A uprawianie sportu to nie tylko utrzymywanie wysokiej sprawności fizycznej, ale i pozostawanie w dobrym humorze. Sport sprawia bowiem, że nasz organizm wydziela endorfiny, które poprawiają nasze samopoczucie!

Dieta bez mięsa

Dieta bez mięsa Mięso jest podstawowym produktem, na którym wykonujemy zupy, sporządzamy dania głównie. Polacy dziennie zjadają kilka kilogramów mięsa nie tylko w porze obiadu, ale i samej kolacji, wówczas na stole królują kanapki z wędlinami czy modne parowki. Jest jednak grupa ludzi, która mięsa nie używa do pokarmu, nazywani są oni wegetariankami. Grupa taka w swoich posiłkach bazuje przede wszystkim na owocach oraz warzywach. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że muszą być bardzo zdrowi, unikają przecież tłustego mięsa zjadają bogate w witaminy warzywa i owoce, czy jest tak? Niestety nie do końca. Kiedy przestawimy się na jedną grupę pokarmów w naszym organizmie zaczyna brakować innych cennych składników i w rezultacie powstają niedobory. Najgorzej sytuacja przedstawia się u radykalny wegetarian, którzy do posiłków nie dopuszczają nawet nabiału w postaci ryżu, mięsa ryb. Pomimo tego, że dobrze wyglądają mogą zachorować na poważne choroby. Występuje tutaj przede wszystkim problem z brakiem białka, podstawowego budulca kości. Odbija się to też na naszych zębach, włosach, czy paznokciach. Brak wapnia i białka jest szczególnie szkodliwy dla dziecka, ponieważ te są w fazie wzrostu i rozwoju organizmu. Dieta wegetarianka jest na pewno zdrowa, ponieważ nie ma w niej miejsca na tłuste mięso, w każdym jednak wypadku trzeba być ostrożnym, aby nie popaść w kłopoty i nie osłabić dodatkowo swojego organizmu. Warzywa i owoce mogą być cennym źródłem witamin ważne, aby nie jedynym.