Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Nawyki żywieniowe nastolatek

Nawyki żywieniowe nastolatek Okres dorastania jest bardzo trudny nie tylko dla młodzieży, ale i całych ich rodzin. Pojawia się pierwszy bunt przeciwko całemu światu, często do młodego człowieka bardzo trudno jest trafić z przesłaniem. Jeśli chodzi o odżywianie się nastolatkowie wcale nie zwracają na nie uwagi, najchętniej jedliby tylko gotowe dania lub przeciwnie głodzili się. Jeśli chodzi o dorastających chłopców, ci zazwyczaj jedzą ze smakiem, wszystko i w dużej ilości. Inaczej jest, kiedy chodzi o dorastające kobiety. Te nie myślą o swoim zdrowiu tylko niewłaściwie podchodzą do tematu odżywiania się. Najczęściej dziewczyny takie albo spożywają mniejszą ilość posiłków, albo przechodzą na dietę lub po prostu się głodzą. Dziewczyny bardzo krytycznie podchodzą do swojego wyglądu i chcą nadążyć za kanonem piękna, który często znajduje się poza zasięgiem. Sugerowany wygląd przez czołówkę światowych modelek jest wysoce wyidealizowany. Kreują go nie tylko same modelki, ale w głównej mierze środki masowego przekazu jak gazety i telewizja. Nawyki żywieniowe dostosowuje się do chęci posiadania odpowiedniego ciała. Jednak warto pamiętać, że bezsensowne głodzenie się jest zupełnie bezcelowe. Bez utrzymywania odpowiedniej diety, wspartej poprzez zestaw odpowiednich ćwiczeń nie uda nam się niczego osiągnąć. Częste błędy młodości wśród nastolatek procentują bardzo poważnymi powikłaniami w latach późniejszych, dlatego właśnie warto dbać o poprawne nawyki żywieniowe.

Nawyki żywieniowe Polaków

Nawyki żywieniowe Polaków Polscy są bardzo specyficznym narodem i lubią raczej tradycyjne potrawy. Komu z nas niedziela nie kojarzy się z tłustym rosołem czy schabowym smażonym w głębokim oleju? Potrawy na pewno są smaczne, ale czy zdrowe? Na pewno nie mało, kto z nas wie, że tłuste jedzenie bardzo obciąża nasze organy w rezultacie nie mogą już tak sprawnie pracować jak dawniej. Na tłustym posiłku cierpi przede wszystkim wątroba, oraz serce. Tłuste jedzenie bogate jest w tłuszczyk ten z kolie gromadzi się w dużej ilości na biodrach, udach czy brzuchu w konsekwencji mamy do czynienia z rożnymi typami otyłości. Polacy wiele wiedzą na temat tłustego jedzenia jednak mimo to spożywają je wymiar konsumpcyjny wygrywa z troską o zdrowie. Zazwyczaj zmiana trybu żywienia podyktowana jest przez wystąpienie jakiejś choroby, wówczas na gwałt staramy się jeść zdrowo. Najczęstszymi chorobami, na które chorują Polacy jest cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, nie rzadko występuje też zawał. Tłuszcz tak na prawdę znajduje się wszędzie w mięsie, we frytkach, jest to podstawowy składnik wielu sałatek i dań. Wielu z nas nie wyobraża sobie innej obróbki potraw niż na tłuszczu, zgoda możemy go stosować, ale w innej wersji. Lepszą opcja od smalcu będzie na pewno oliwa z oliwy czy nawet gotowanie na parze. Dzięki tym sposobom przygotujemy posiłki, ale nie będą one obciążone nadmiarem tłuszczu. O swoich nawykach żywieniowych warto jest pomyśleć wcześniej, aby uchronić się przed wieloma chorobami w przyszłości.