Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Odżywianie kobiety w ciąży

Odżywianie kobiety w ciąży Ciąża jest wspaniałym czasem, kiedy przygotowujemy się do roli matki. W tym okresie musimy zmienić całe nasze dotychczasowe życie. Powinniśmy zadbać o siebie, ponieważ wszystko, co jemy, co robimy odbija się na naszym dziecku. W okresie ciąży wiele kobiet ma problem z notorycznym podjadaniem. Obżarstwo tłumaczymy jedzeniem za dwojga tym czasem takie postępowanie prowadzi tylko do nadwagi i wielu kalorii, jakie trudno jest spalić. Przyszła mama powinna przede wszystkim zadbać o zdrowe odżywianie. Płód w początkowych czterech miesiącach rozwija się pod kątem kształtowania narządów wewnętrznych, dlatego potrzebuje dużej ilości białka, minerałów, oraz witamin. Znajdziemy je przede wszystkim w warzywach, owocach oraz chudym mięsie. Musimy też pamiętać, aby jadać o określonych godzinach, dobrze jest stosować stałe pory na posiłki oraz zmniejszyć ich ilość. Posiłek musi być jak najbardziej pełnowartościowy, jeśli po nim dokucza nam głód możemy zastosować małą przekąsek. Pamiętajmy jednak, aby nie chwytać po słodycze tylko warzywa lub owoce, te zaspokoją głód a jednocześnie nie przyczynią się do nadwagi. Odżywiając się musimy mieć na względzie nie tylko nasz stan zdrowia, ale i malca. Dobrze jest zdrowo jeść, aby dostarczać dziecku dużej porcji witamin. Kiedy malec posiada dużo minerałów oraz białka szybko się rozwija i rośnie w łonie matki. Kiedy miną pierwsze cztery miesiące możemy pomyśleć o bardziej sytych potrawach, ponieważ wówczas malec przybiera na wadze najwięcej.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes