Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Zdrowe odżywianie się

Zdrowe odżywianie się Zdrowie jest najcenniejszym darem, kiedy go brakuje nie ważne są pieniądze, dom czy pozycja społeczna. Tylko zdrowy człowiek może w pełni cieszyć się swoim życiem. Aby żyć dobrze i zapewnić organizmowi wszystko, czego potrzebuje powinniśmy pomyśleć o zdrowym odżywianiu się. Polega ono na dostarczeniu do organizmu odpowiedniej dawki witamin, składników mineralnych oraz białka. Tylko wówczas będziemy dobrze funkcjonować i przez długie lata cieszyć się dobrym zdrowiem. Co więc jeść, aby być zdrowym? Na początek zrezygnować z tłustych mięs na rzecz chudego mięsa, ryb nie powinniśmy też nadużywać alkoholu oraz innych używek, ponieważ te wyniszczają nasz organizm. Zamiast słodyczy skosztujmy więcej owoców lub warzyw. W prawidłowym odżywianiu się liczy się też właściwa obróbka cieplna, jaką wykorzystujemy podczas przygotowania posiłku. Zazwyczaj wybieramy smażenie i to w głębokim oleju, jest to katastrofa dla żołądka, serca oraz wątroby. Lepszym pomysłem będzie gotowanie na parze lub w piekarniku. Zwróćmy też uwagę na to ile solimy. Badania pokazują, że przekraczamy dawkę soli nawet kilka razy. Następną rzeczą, którą watro jest zmienić to spożywanie napoi kolorowych, te są bogatym źródłem chemii oraz barwników. Nawet zwykła cola to kilka łyżeczek cukru. Pijać je możemy tylko nabawić się otyłości i problemów trawiennych. Zamiast napoi kolorowych pijmy zwykłą wodę, ta ugasi pragnienie i pozytywnie wpłynie na naszą skórę.

Odżywianie kobiety w ciąży

Odżywianie kobiety w ciąży Ciąża jest wspaniałym czasem, kiedy przygotowujemy się do roli matki. W tym okresie musimy zmienić całe nasze dotychczasowe życie. Powinniśmy zadbać o siebie, ponieważ wszystko, co jemy, co robimy odbija się na naszym dziecku. W okresie ciąży wiele kobiet ma problem z notorycznym podjadaniem. Obżarstwo tłumaczymy jedzeniem za dwojga tym czasem takie postępowanie prowadzi tylko do nadwagi i wielu kalorii, jakie trudno jest spalić. Przyszła mama powinna przede wszystkim zadbać o zdrowe odżywianie. Płód w początkowych czterech miesiącach rozwija się pod kątem kształtowania narządów wewnętrznych, dlatego potrzebuje dużej ilości białka, minerałów, oraz witamin. Znajdziemy je przede wszystkim w warzywach, owocach oraz chudym mięsie. Musimy też pamiętać, aby jadać o określonych godzinach, dobrze jest stosować stałe pory na posiłki oraz zmniejszyć ich ilość. Posiłek musi być jak najbardziej pełnowartościowy, jeśli po nim dokucza nam głód możemy zastosować małą przekąsek. Pamiętajmy jednak, aby nie chwytać po słodycze tylko warzywa lub owoce, te zaspokoją głód a jednocześnie nie przyczynią się do nadwagi. Odżywiając się musimy mieć na względzie nie tylko nasz stan zdrowia, ale i malca. Dobrze jest zdrowo jeść, aby dostarczać dziecku dużej porcji witamin. Kiedy malec posiada dużo minerałów oraz białka szybko się rozwija i rośnie w łonie matki. Kiedy miną pierwsze cztery miesiące możemy pomyśleć o bardziej sytych potrawach, ponieważ wówczas malec przybiera na wadze najwięcej.