Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Jedzenie, a nasze dobre samopoczucie

Jedzenie, a nasze dobre samopoczucie To, co jemy bezpośrednio wpływa nie tylko na nasz wygląd, ale prace naszego organizmu. Jeśli przez całe życie odżywiamy się właściwie, czyli zdrowo nie powinniśmy się martwić wieloma schorzeniami ludzi w podeszłym wieku. Wielu z nas słyszy slogany -jedz zdrowo, czym jednak jest to zdrowe jedzenie? W racjonalnym odżywianiu się chodzi przede wszystkim o to, aby jadać wszystko, ale w określonych porcjach. Tym czasem nawet, kiedy czujmy się najedzeni dobieramy dokładki, ponieważ lubimy ucztować. Drugim często popełniamy błędem jest jedzenie tylko określonego zakresu pożywienia. Wielu z nas jada tylko nabiał, inni przestawiają się na warzywa sądząc, że to zdrowa kuchnia tym czasem organizm potrzebuje różnorodności. Kiedy jemy tylko określony gatunek jedzenia powstają liczne niedobory. I pomimo zjadania dużej ilości warzyw możemy mieć niedobór białka potrzebnego do budowy kości, mięśni w rezultacie grożą nam poważne choroby. To, że mamy niedobór jakiegoś składnika od razu sygnalizuje nam nasze ciało, mogą pojawić się na skórze lub paznokciach liczne przebarwienia, włosy oraz paznokcie są słabsze. Kiedy tylko zauważymy niepokojące nas zmiany powinniśmy natychmiast udać się do lekarza dietetyka, który ustali program żywieniowy dla naszej osoby. Pamiętajmy, że o zdrowie trzeba dbać o najmłodszych lat wówczas też kształtują się nasze nawyki żywieniowe. Jedzenie ma ogromny wpływ na nasz stan zdrowia musimy, więc odżywiać się racjonalnie i różnorodnie, aby organizmowi nie brakowało żadnych minerałów.

W zdrowym ciele – zdrowy duch!

W zdrowym ciele - zdrowy duch! Zadbaj o ruch, a poczujesz się zdecydowanie lepiej. Jak często słyszałeś powyższe sformułowanie – „w zdrowym ciele zdrowy duch”? Z pewnością wielokrotnie. Niestety, przeważnie takie utarte frazy, słyszane wielokrotnie, wyrzucamy podświadomie z pamięci, bo mamy ich zwyczajnie dość. Wydaje nam się, że nie niosą ze sobą żadnej ciekawej i ważnej treści. Zwykle przypominamy sobie o nich dopiero wtedy, gdy sami zaczynamy dbać o swoje zdrowie i chcemy, by nasze ciało służyło nam jak najdłużej. Nie sposób jednak tego osiągnąć bez choćby odrobiny ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu. I choć początkowo (jeśli nie uprawiasz żadnego sportu) może to być również kolejnym nieważnym dla ciebie sloganem, wystarczy kilka razy poćwiczyć w ten lub inny sposób, by zrozumieć, jak wiele prawdy znajduje się w tych słowach. Przede wszystkim – musisz określić co lubisz robić najbardziej. Sięgnij pamięcią do czasów dzieciństwa. Znajdź tam zajęcia na dworze, jakie lubiłeś najbardziej. Piłka nożna, siatkówka, bieganie? A może coś zupełnie innego? Cokolwiek by to było – jeśli nadal wydaje Ci się to atrakcyjnym sportem – spróbuj do tego wrócić! Nigdy nie jest za późno na zmiany w życiu – zwłaszcza te na plus. Nic ci nie da uprawianie sportu takiego, jakiego nie lubisz. Szybko się zniechęcisz i zapomnisz o tym, jakie miało Ci to przynieść profity. Ważniejsze będzie, żeby jak najszybciej przerwać to, czego nie lubisz. Dlatego tak istotne jest znalezienie sportu, który lubisz. Gdy już uda Ci się znaleźć ciekawy dla Ciebie sport – zacznij go uprawiać. Po prostu. Możesz to robić codziennie, możesz co drugi dzień. Nawet jeśli początkowo będziesz to robić tylko 2 razy w tygodniu – to już około 10 razy więcej ćwiczeń w miesiącu niż do tej pory! Prawda, że brzmi świetnie? Z czasem, gdy Twoja kondycja będzie wzrastać – możesz ćwiczenia zintensyfikować, lub też wykonywać je częściej. Możesz też dołożyć coś nowego. Ważne, żebyś czuł się z tym dobrze. Bo gdy wykonujesz jakąkolwiek aktywność fizyczną i robisz to regularnie – Twoje ciało wyzwala endorfiny, które wprawiają Cię w tak dobry nastrój. Poprawia się też dużo więcej rzeczy – lepiej oddychasz, myślisz, jesteś sprawniejszy niż do tej pory. W skrócie – czujesz się lepiej. Tak więc – do dzieła!

Dlaczego coraz częściej chorujemy?

Dlaczego coraz częściej chorujemy? Co sprawia, że nasz stan zdrowia pozostawia często wiele do życzenia i jak temu zapobiegać? Choroby dotykają nas coraz częściej. W ogromnej mierze są to choroby cywilizacyjne lub choroby wynikające po prostu ze złego trybu życia czy odżywiania się. Co powoduje, że tak często padamy ofiarami najróżniejszych schorzeń i tak często one do nas wracają? Powodów jest wiele. Wystarczy przejrzeć portale internetowe, by wielokrotnie natknąć się na ostrzeżenia naukowców przed złym trybem życia. Jemy zbyt dużo, zbyt tłusto i ogóle niezbyt zdrowo. To jeden z powodów. Pożywienie, którym karmimy się każdego dnia to często wysoko przetworzone produkty gotowe do zjedzenia. Zwłaszcza jeśli jesteśmy w młodym wieku – wydaje się nam wówczas, że jesteśmy nieśmiertelni i przestajemy zwracać uwagę na to, co jemy – myślimy bowiem, że mamy lepsze zdrowie niż reszta ludzi. Tak jednak często nie jest. Złe mamy też często nawyki żywieniowe – zbyt często jemy potrawy smażone, w ogóle jemy zbyt kaloryczne posiłki. Korzystamy też za często z soli, którą można przecież zastępować zdrowymi przyprawami jak bazylia, oregano, papryka czy curry. Niestety, zbyt rzadko też zwracamy uwagę na to, by korzystać ze świeżego powietrza i uprawiać jakąś formę sportu, lub po prostu się poruszać. Choć powinno być to czymś tak normalnym jak oddychanie – często zapominamy o tym w ogóle. Przez to też narzekamy potem na bóle pleców wywołane zbyt długim siedzeniem przy komputerze, bóle głowy wywołane blaskiem ekranu monitora lub telewizora, oraz na wiele innych przypadłości. A wystarczy przecież tylko zacząć się nieco ruszać. Zacząć uprawiać sport, który sprawia nam frajdę. Chociażby jazda na rowerze. Coraz więcej mamy w miastach ścieżek rowerowych, oraz tras poza miastem, dzięki którym możemy na rowerze jeździć przez parki, lasy i wiele innych ciekawych terenów. Warto zwrócić uwagę na to, jakie rozwiązania funduje nam nasze miasto czy gmina. Często nie zwracamy nawet uwagi na to, jak wiele czynności można wykonywać w naszej okolicy, by utrzymać sprawność fizyczną. A uprawianie sportu to nie tylko utrzymywanie wysokiej sprawności fizycznej, ale i pozostawanie w dobrym humorze. Sport sprawia bowiem, że nasz organizm wydziela endorfiny, które poprawiają nasze samopoczucie!