Kategorie

Archiwum

O stronie

psychoterapeuta bytom https://strefafiltrow.pl/ Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Sen, a zdrowie?

Sen, a zdrowie? Każdy z nas lubi się porządnie wysypać, dzięki dużej dawce snu czujemy się wypoczęci oraz zrelaksowani. Sen pozwala też odpocząć naszym mięśniom oraz kończynom. Co ważne każdy z nas potrzebuje innej dawki snu, aby czuć się dobrze. Najwięcej snu potrzebują niewątpliwie noworodki, te mogą spać w zasadzie dwadzieścia godzin na dobę. Podczas snu dzieci wypoczywają oraz rosną. Kolejną grupą, która potrzebuje długiego snu tworzą osoby ciężko pracujące. Te podczas dnia pracy wydatkowana ogromne pokłady energii, aby normalnie funkcjonować potrzebują od ośmiu do dziesięciu godzin snu na dobę. Dowiedziono naukowo, że bez snu nie można normalnie funkcjonować. Jeśli byśmy nie spali kilka dni odczuwalibyśmy skutki fizycznie oraz psychicznie. Brak snu powoduje rozdrażnienie, kłopoty z koncentracją oraz słabsze wyniki chociażby w pracy. Sen to samo zdrowie powiedzenie to jest jak najbardziej właściwe. Jak jednak zadbać o nasz sen, aby trwał tyle ile trzeba? Musimy na początek stworzyć sobie dobre warunki do snu, czyli pokój musi być wyciszony i zaciemniony. Dowiedziono naukowo, że lepiej wypoczywa się nam, gdy w pomieszczeniu panuje półmrok. Ważne abyśmy przed snem się zrelaksowali i unikali filmów napięć, te nas wybudzają i nadmiernie pobudzają do działania. W konsekwencji później nie możemy zasnąć i następnego dnia nie czujemy się dobrze. Jeśli jest to możliwe przy naszym trybie pracy pilnujmy, aby nasz sen był nie krótszy niż osiem godzin wówczas dobrze wypoczniemy.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes