Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Sól, a nasze zdrowie?

Sól, a nasze zdrowie? Sól znamy chyba wszyscy, występuje prawie w każdym produkcie, dodatkowo składnika tego używamy również do przygotowywania naszych posiłków. Sól cenimy za specyficzny smak. Dziś mało, kto potrafi obejść się bez soli, dodajemy ją do zup, sosów, mięs w zasadzie do wszystkiego. Zwróćmy jednak uwagę na fakt, jakie ilości tego produktu wykorzystujemy. Dawka jest nawet cztery razy większa niż norma dopuszczalna. Jest to ogromny problem dla naszego organizmu, ponieważ nadmiar soli wyraźnie szkodzi. Osoby często stosujące sól mogą zachorować na nadciśnienie tętnicze albo mieć nawet zawał. Ważnym aspektem jest tutaj profilaktyka i zastępowanie soli innymi produktami. Co więc można zastosować zamiast soli? Odpowiedz jest prosta, mogą być to zioła, które są nie tylko smaczne, ale i aromatyczne, lub sól morska, która jest zdrowsza od tej tradycyjnej. Po woli powinniśmy zmniejszać ilość solonych potraw, aby je wyeliminować. Dobrze też naukę taką przekazywać małym dzieciom, ponieważ w okresie dorastania kształtują się ich nawyki żywieniowe. Powinniśmy też unikać potraw z dużą ilością soli, są to najczęściej dania na szybko typu fas food. Sól to smaczna przyprawa, ale nie watro z nią przesadzać, ponieważ konsekwencje są bardzo duże. Istotny jest też fakt, że przesalamy widocznie nasze potrawy, według badan nawet kilka krotnie przewyższamy dopuszczalną ilość soli. Sytuacja tak występuje nawet w posiłkach dla maluchów, gdzie szczególnie ważna jest odpowiednio zbilansowana dieta.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes