Kategorie

Archiwum

O stronie

Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Zdrowa dieta

Zdrowa dieta Zdrowie można zdecydowanie poprawić odpowiednim odżywianiem i ruchem! Do chorób cywilizacyjnych XX i XXI wieku można zaliczyć schorzenia takie jak nadwaga, otyłość, częstsze choroby serca, stawów, zaburzenia natury psychicznej. Tempo życia narzucane przez pracodawców, wygórowane oczekiwania, często trudne do spełnienia dla mniej silnych psychicznie osób, bardzo często odbijają się bezpośrednio na zdrowiu. Można jednak i trzeba z tym walczyć! Najtrudniejsze jest w zasadzie podjęcie decyzji o chęci zmian i obawy, jak to zrobić. W trosce o swoje zdrowie nie wolno jednak poddawać się i łatwo rezygnować – zdecydowanie bardziej opłaca się zmienić dotychczasowy tryb życia, niż w wieku czterdziestu lat wylądować na ostrym dyżurze z zawałem serca. Przede wszystkim – zdrowa dieta. Powinniśmy po prostu zrezygnować z niezdrowego jedzenia i wszelakiej maści fast-foodów, takich jak hamburgery, hot-dogi, frytki, oraz z żywności wysoko przetworzonej, czyli gotowych dań z puszek i słoików, zakonserwowanych dziwnie brzmiącymi substancjami mrożonek, konserw i innych przetworów. Również codzienne jedzenie na mieście nie jest wskazane – takie jedzenie nie ma zbyt wielu wartości odżywczych i może po kilku zapiekankach nic się nie stanie, to jednak jedzenie ich przez wiele lat z pewnością odbije się na zdrowiu. W naszej kuchni powinny zagościć głównie owoce i warzywa – kilka porcji dziennie jest absolutnie niezbędnych, przy czym porcja to na przykład jedno jabłko, jeden banan czy miseczka sałaty. Warto zapoznać się z tzw. piramidami żywnościowymi i żywić się zgodnie z nimi – wprowadzić do diety sporo wyrobów zbożowych, czyli kasz (wyjątkowo wartościowy jest pęczak, ale i kasze jęczmienne czy gryczane), nieco mniej ryżu, a z ziemniaków najlepiej w ogóle zrezygnować, a jeśli już je jeść, to gotowane w łupinach. Poza tym prawie całkowicie zbędne w diecie są słodycze i gazowane napoje oraz czerwone mięso – to powinno być spożywane co najwyżej kilka razy w tygodniu. Ryby z kolei – te można jeść prawie do woli! Zawierają one wyjątkowo wiele cennych składników odżywczych. Nieodzownym dodatkiem do zdrowej diety jest ruch – wystarczy kilkanaście minut gimnastyki czy spaceru dziennie, aby w znaczący sposób wpłynąć na swoje zdrowie.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes