Kategorie

Archiwum

O stronie

ból podczas stosunku Jak w dzisiejszych czasach dbać o zdrowie i przy okazji nie oszaleć? Każdy z nas codziennie robi zakupy. No, przynajmniej raz na kilka dni. Oczywiście najczęściej przez nas kupowanymi artykułami jest żywność. Jemy w końcu także codziennie. Nie każdy z nas jednak czyta etykiety na opakowaniach produktów. A czy powinniśmy to robić? Oczywiście, że tak. Zachowanie zdrowia wiąże się nie tylko z wizytami u lekarza, ćwiczeniami fizycznymi itp. Wiąże się także z odpowiednim odżywianiem. Niestety, coraz więcej produktów w dzisiejszych czasach jest naszpikowanych najróżniejszymi chemikaliami. Począwszy od względnie nieszkodliwych barwników, po dużo bardziej szkodliwe konserwanty, wzmacniacze smaku, słodziki lub inne substancje, których użycia nie jesteśmy nawet w stanie zrozumieć. Podstawą dbania o swoje zdrowie powinno więc być zwracanie uwagi na to, co jemy. Zgodnie z powiedzeniem - jesteśmy tym, co jemy. I naprawdę tak jest. Nasz organizm wymienia swoje komórki znacznie częściej, niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić. Budulca nie bierze jednak znikąd. To, z czego się składamy, zdeterminowane jest przez to, co spożywamy w posiłkach.

Zdrowy przedszkolak

Zdrowy przedszkolak Dziecko w wieku przedszkolnym potrzebuje innej diety niż człowiek dorosły, fakt ten podyktowany jest rozwojem malca i wzrostem. Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje przede wszystkim dużej ilości warzyw, owoców, oraz chudego mięsa. Często jednak nasze pociechy buntują się i zamiast zdrowego posiłku wybierają słodycze. Nie powinniśmy na takie zachowanie pozwalać, ponieważ dzieci szybko ucz się złych nawyków żywieniowych i mogą zbyt szybko przybierać na wadze. Jeśli w domu mamy nie jadka powinniśmy zastosować się do kilu wskazówek. Po pierwsze przemycajmy zdrowe jedzenie z fantazją. Jeśli zużyjemy kolorowych warzyw, ułożymy z nich zabawne kształty malec chętniej po nie sięgnie. Małe dzieci jedzą oczami często o tym czy czegoś spróbują decyduje kolor, czy konsystencja. Wszystkie posiłki powinniśmy jadać razem tak, aby malcem widział, że jemy to samo. Kiedy cała rodzina zmieni nawyki żywieniowe wówczas malcowi łatwiej jest się dostosować do panujących norm. Od najmłodszych lat uczmy dziecko kontaktu z zdrowym pokarmem, ponieważ tylko tak dostarczymy mu odpowiedniej dawki witamin i składników mineralnych, tak bardzo potrzebnych do budowy kości oraz mięśni. Pamiętajmy też, aby posiłki serwować o określonych porach, wówczas malec na bieżąco spala kalorie i nie ma obawy przed utyciem. Dobrze, jeśli odstęp między posiłkami ma od trzech do czterech godzin. To, co będzie jadało nasze dziecko zależy przede wszystkim od nauki płynącej od rodzica i dbałości o prawidłowe spożywanie posiłków.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes